Branding SkiveEgnen ApS. blev etableret i januar 2007, med det første bestyrelsesmøde med konstituering d. 22. januar 2007
GreenLabs Innovationscenter, som kommer til at danne rammerne om:
🎓 Dansk og international forskning og innovation
🔧 Fremtidens uddannelser i grønne energiteknologier
🤝🏽 Et mødested for virksomhederne i GreenLabs grønne industripark
🙌 Et mødested for lokalsamfundet og dets virksomheder
Foto: Designoplæg fra MS+
Salling-pigerne – 7 skulpturer udført i bronze af den lokale kunstner Erik Nygaard, placeret:
Skive Lystbådehavn
Glyngøre Lystbådehavn
Sundsøre Lystbådehavn
Gyldendal Lystbådehavn
Lyby Strand
Jebjerg Bypark
Fur Ældrecenter
Etablering af Bykunst i Skive Bymidte, med et større økonomisk mio-bidrag, fra den tidsligere Skive-dreng Ib Bæk
– nu boende i Hellerup, bestående af:
- 12 Skive-træer udført i granitstamme, med korrugerede stålrør som grene og glas pustede blade med lyskilder – placeret i Thorupsgade, i Grønnegade, i forbindelse med Od Fellows bygning i Resen, samt senere ved indkørslen til Glyngøre.
- 20 Pullerter – placeret flere steder i byen – udført af de lokale kunstnere Christel Bækgaard og Javier Panos
- 5 Mosaiksten – placeret i Sallinggades udløb i Nørregade – ligeledes udført af de lokale kunstnere Christel Bækgaard og Javier Panos
- 2 Ankomstportaler – den ene ved gågadens start øverst i Frederiksgade og den anden i bunden af Thinggade
- 2 Skulpturer – placeret ved Frederiksgade udkørsel til Holstebrovej, samt på Nørreport
- 1 Skulptur i Torvegade – ”Fisken”
- De 5 ”Runesten” placeret på Posthustorvet
- Outdoor Projektet i et samarbejde med SNYK – Skive Ny Kunstmuseum – Erik Peitersen i perioden 2007 – 2009
- Økonomisk Støtte til musikgruppen Duné – i forbindelse med gennemførelsen af et større musikvideo-projekt i 2008
- Marketing- og Branding Guru’en – Martin Lindstrøm – Foredrag i KCL – 2009
- BSE ApS. støtter etablering af ”Skive Kultur & Festival Fond med den manglende 1/3-del af den nødvendige fondskapital i 2013
- Arbejder i årene 2016-2023 med etablering af et Kultur- og brandingprojekt, der ender ud i det vi i dag kender som ”Skivemødet”